ျပည္နယ္ (သို႔) တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို သီးသန္႔ ေဖာ္ျပထားတာ ရွိတဲ့အျပင္ အဲဒီက ကင္းလြတ္ေနတဲ့အခါ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာ ျပဌာန္းထားျခင္း မရွိမွသာ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္ (သို႔) တိုင္းေဒသႀကီးရဲ႕ “ဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္” အရသာ ေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ အမိန္႔၊ ေၾကညာစာ၊ လမ္းညႊန္ခ်က္နဲ႔ မလံုေလာက္ပါဘူး။
အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္က ေျပာဆိုၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြမွာ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားတဲ့ ကိစၥကို ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးက ၾကားဝင္ စြက္ဖက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးရဲ႕ အစုိးရ အဖြဲ႕အစည္းအေဝး အမွတ္စဥ္ (၁၂/၂၀၁၂) ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အပိုဒ္ (၁၈) ဆိုတာ အာဏာ သက္ေရာက္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ တခုအေပၚ ျပည္နယ္ (သို႔) တိုင္းေဒသႀကီးတခုရဲ႕ အစိုးရတရပ္က ၾသဇာေညာင္း လႊမ္းမိုးေနတဲ့အျဖစ္ကို လက္ခံလိုက္ရင္ အစရွိ အေနာင္ေနာင္ ဆိုသလို အနာဂတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေရးဟာ အလြန္ကို စိုးရိမ္ဖြယ္ရာ ျဖစ္လာရပါလိမ့္မယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို မေလးစား မလိုက္နာရာ ေရာက္သြားဖို႔ အစျပဳေပးသလို ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ဒီကိစၥကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာထားလိုက္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အျခား ျပည္နယ္ (သို႔) တိုင္းေဒသႀကီးေတြကလည္း ႀကိဳတင္ မမွန္းဆႏိုင္ေသးတဲ့ အျခားကိစၥေတြမွာ အလားတူ လုပ္ေဆာင္လာဖို႔ မီးစိမ္းျပသလို ျဖစ္ေစပါတယ္။
(၁) အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ မိမိေျပာဆိုထားၿပီးကိစၥမွာ အခိုင္အမာ ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္ေစခ်င္ပါတယ္။
(၂) လိုအပ္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေရးရာ ခံုရံုးကို တင္ျပၿပီး ခံုရံုးရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခံယူေစခ်င္ပါတယ္။ (သို႔) အေရးေပၚ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ေပါင္း) ကို ေခၚယူၿပီး မဲခြဲဆုံးျဖတ္ အတည္ျပဳေပးေစခ်င္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment